torsdag 5. november 2009

Seks?? Neei, eg har isse sett någen seks..


Gratulerer med dagen! Ai ai ai som tiden flyr. Tre år er gått siden mellomste jenta, som også for anonymitetens skyld får kallenavn basert på døpenavnet, men som heller ikker er døpt, Lissie, ble født med den første stormen i 2006. Og hun tar oss fremdeles med storm..hver eneste natt! Tre år er gått, men hvor har de egentlig gått? De har ikke gått til frisøren, for etter ammingen var det ikke hår igjen til frisøren. De har heller ikke gått på byen, for på siste bytur het utestedene Berlin, Chaplin og Nilsen & Vold, men ungdommen kikker på meg med tomme, uforstående blikk når jeg spør hvordan det er på disse plassene nå. Det eneste som vitner om at vi lever i den samme verden er de nikkende smilene jeg får når jeg mimrer om den glade afrikaneren, på gatehjørnet, som så lystig danset, spilte gitar og sang "Buffalo Soldier", for han har visst ikke lagt ned gitaren eller endret repertoaret enda. På trening har de i hvertfall ikke gått, for det var ikke vits i å stramme opp kroppen før den var ferdig med å produsere avkom for etterslekten. Det ville bare vært bortkastede minuskalorier, og ikke er jeg en til å sløse! Ikke har de gått noe særlig på tur heller, ble litt for hektisk når du ikke klarte å ha ungen kledd og klar til å gå ut før før middagen burde stått på bordet. Mannen min ville nok sagt at de for min del har gått på "nettet", men det sier han bare fordi de for hans del har gått ham på nervene. Vel, vel, gått har de i alle fall, for nå nærmer vi oss jammen meg 2010.
Hm, vent litt...kanskje de gikk i hi?...

8 kommentarer:

  1. Hipp, hurra for bursdagsbarnet! Kanskje meg og deg får ta oss en bytur snart og sjekke opp alle disse nye, hippe stedene? Eller vil vi bare bli sett på som 2 middelaldrende damer som har forvirret seg inn på feil sted tro... Sissel

    SvarSlett
  2. Huff og huff, stor fare for det siste tror jeg...men ikke du da, du har jo kjøpt rynke rolls royce fra Mary Kay ;D

    SvarSlett
  3. j har lest HELE innlegge ditt, å den 1e tingen j sitter igjen m r: J HAR GLØMT BURSDAGEN TIL MIN EGEN TANT'ONGE!!!!! (el var d "min egen Fant'onge"..?) B-)
    å D pga mitt hektiske liv m 2 barn å alle 4 sjuke samtidig.. må gå, BEGGE 2 ROPER!! ;p

    SvarSlett
  4. Hipp, hipp for bursdagsjenta...Klem fra Bente

    SvarSlett
  5. Utrolig bra skrevet Siw! Igjen tatt på kornet! blir neste å utgi en bok? "Hvordan det egentlige hverdagslivet til en småbarnsfamilie er???"

    SvarSlett
  6. Kor de har blitt av vett eg`kje, men de har i allefall ikkje gått i kjerkå... Men du er ofte observert på IKEA..

    SvarSlett
  7. Ha ha Ruben, den dagen du har tre unger i alder 6 til O som du må dra med deg ALENE ut på din eneste fridag, skal vi snakkes! Takk Gud for at jeg lever på nåde! Min tid kommer ;)

    SvarSlett