søndag 8. november 2009

Helt fortapt!

















Så hendte det som vi alle frykter...pc'en kræsja! Akkurat når jeg skulle starte på oppsummering av gårsdagen, like etter jeg hadde lastet ned alle bursdagsbildene og filmene og slettet de fra kameraet. Hjertet banket, pulsen steg, og det ble etterhvert vanskeligere å puste. På ett sekund ble skjermen sort, og jeg fullstendig avkuttet fra omverden, slik jeg kjenner den! Når samtidig mobilen, som samme dag var hentet fra service, viste seg å ikke være feilrettet slik som verkstedet påsto, ble dette rett og slett litt for isolerende, og altfor mye å ta innover seg. Hva nå? Hva skulle jeg nå finne på? Butikkene var stengt, avisen var allerede lest, og kl 2100 på en lørdags kveld er ikke program-utvalget på TV heller det beste. Jeg befant meg i en tilværelse uten mulighet for direkte kontakt med min teknologiske omverden. Så hva gjorde jeg? Jeg ryddet kjøkkenet etter Bursdagen - del II. Fikk tømt og satt på oppvaskmaskinen, ryddet og vasket benkeplatene og bordene, støvsuget, og ryddet bort tomme brusflasker og krøllete gavepapir. Deretter fikk jeg tømt oppvaskmaskinen nok en gang, slik at den sto tom og klar for en ryddig morgendag på kjøkkenet. Da huset igjen skinte i all sin prakt, og ikke viste tegn til tidligere invasjon, gled jeg ned mellom de myke putene i hjørnet av sofaen. Og der, ble jeg sittende og bla i alle mine gamle og koselige BoligPluss interiør-blader, og fant masse inspirasjon til små endringer i heimen....kanskje PC kræsj ikke alltid er så æsj likevel...
(blogger nå fra min noe tregere og eldre, men herlig Ferrari røde acer pc inntil videre, i tilfelle du lurte)

2 kommentarer: