lørdag 7. november 2009

Birthday - part II


Så var det på'n igjen! Kake nr 2 er i ovnen, og lukten sprer seg som en deilig parfyme i huset. Klokken er bare 1030, men jeg føler jeg har vært oppe i en halv evighet allerede, og det har jeg jo også for Lissie var ferdig med å sove kl 0700. Det ble ekstra ille siden jeg ikke var i seng før kl 0200 i natt. Så her sitter jeg som en zombie og gruer meg til å starte på den store opprydningen og husvasken før inntoget starter kl 13. Kanskje jeg skulle bedt de komme litt senere heller...nei, den brukte jeg opp på forrige selskap. Siden jeg satte meg ned for å skrive har jeg vært oppe og avverget to slosskamper, tatt en veldig "stor" edderkopp, meglet over en ball, hentet potetgull som avledning og nikket og smilt opp til flere ganger, og latet som jeg har fått med meg det som ble sagt. Nå maser Lissie om cola, men hun trengte ikke være tre år for å skjønne når man skal spørre mamma om ting hun har lyst på, men som det egentlig ikke er tiden for nå. Det er en kunst hun har mestret lenge. Lille baby DeeDee, også kallenavn basert på ikke døpt navn, på 10 mnd har lært seg å reise seg inntil sofaen og står ved siden av meg og strekker armen inn og trykker i vei på de tastene hun rekker på PC'en mens jeg skriver. Jeg setter henne ned, og hun kommer tilbake før jeg rekker å rette opp skadene. Det må vel være en blogger i henne som vil ut tenker jeg. Mannen sover, men det nærmer seg tid for å stå opp; HURRA! Da skal han få blåse og henge opp ballongene, for jeg er ør nok i hodet som det er. Allie har en ball som er festet til en strikk, og den svinger hun rundt seg med stor fart selv om jeg de siste ti minuttene har bedt henne holde opp i frykt for at flatskjermen eller hodene til de to små skal ryke. Og der var hun i gang igjen og jeg roper:"HALLO! ALLIE!!??! Allie svarer helt uforstående:" Ka??" " Så går det to sekund og så roper Lissie:"HALLO! ALLIE!!??! Og nå er det i gang igjen mellom Lissie og Allie, og min daglige kamp om fred og fordragelighet er i gang. Ha en herlig lørdags formiddag, jeg har en brann å slukke..

5 kommentarer:

  1. Herlig og herlig fru blom, her har guttene disko itte gamle Gosenrevy-cd'er mens mamsen rydde vekk og kaster leker i det skjulte;) Ha en super feiring!

    SvarSlett
  2. Hei Siw, herlig at noen beskriver hvordan det egentlig er, kjenner meg igjen i hver minste detalj!! Litt lei av de som har blogger hvor de legger inn bilder av sine perfekte liv, hjem og barn og dagens flotte hjemmebakst!!!!Stå på videre;-) Jeg har akkurat mottatt en plakat som ble hengt opp over hele england under 2 verdenskrig, og der står det: keep calm and carry on. Passer fint i et småbarnshjem synes jeg, he he

    SvarSlett
  3. Fantastisk Hege, hvor kan jeg få meg en slik?? Fantastisk julegavetips til venner i samme situasjon!!
    Og Sissel, det er skikkelig tilfredstillende å kaste leker i det skjulte ;) Er de hele så kan du jo til og med gi de til frelsesarmeen for en god sak :O)

    SvarSlett
  4. He he ser du har funnet plakaten!! Du kan kjøpe de fra lillemaison på nett. Eller fra keep calm gallery, jeg fant en i gull!..Lillemaison pakker den tom. fint inn gratis hvis du bestiller det;-) Kjøp en hvit ribba ramme 50x70cm på IKEA, så er det perfekt.

    SvarSlett
  5. Ja Hege!! Snublet rett og slett over den når jeg letet etter "stash" til blogg siden min! :O)
    Og takk for tipset til hvor man kan kjøpe og hvilke ramme som er fin til!! Slikt liker jeg på hjelpebloggen min haha

    SvarSlett